Ahad, 30 Januari 2011

: lepak :

28hb januari 2011
jumaat:

lepas amik bini aku kat opis antar adik ipar aku kat umah sbb aku n bini aku nk kena pi umah baru sbb maintenance call nk dtg baiki kerosakkan...lama jgkla menanti khadiran maintenance hampir tlena jgkla aku dbuatnya...tepat kol 6.15ptg barulah dieorg ni sampai so xsampai 15minit pon kerja dieorg nie kerosakkan yg blaku dh pon dbaiki...tpt kol 6.30ptg aku gerak dr umah ke pasar malam...nk beli makanan utk santapan malam..

hampir 45minit aku n bini aku mjelajah pasar malam 2 n barulah aku start mbeli...1st skali cari mkanan aku iaitu kuey teow goreng (sedap x sedap blkg cite) la,lps 2 beli makanan mak mertua n adik ipar...aku xtau nk beli apa so aku beli jer lah nasi tomato,mee n bihun sup utk mereka...bini aku plk die bile mee rebus utk makanan die..dah selesai mbeli trus balik umah sbb malam nk berangkat ke kampong aku.

setelah selesai jew makan malam aku n bini bsiap2 nk berangkat ke kampong aku...tepat kol 8.30mlalm aku berangkat setelah salam mohon restu dr mak mertua...alhamdulillah dlm pjlanan ke kampong xde sbarang masalah yg timbul n kol 9.25mlm aku sampai ke kampong akhirnya (keramat jew kampong aku,hehehehehee),aku n bini kena tnggu hampir 30minit jgkla kat luar sbb mak n abah pi beli brg dapur...syukur pd allah swt bila tgk mak,abah,embah n adik aku sihat...

tak sampai 20minit slps 2 kwn aku azahari pon smpai sbb mmg dh deal nk lpk sama mlm nie...aku call sepupu aku ajak lpk mkn sama2...so setelah setengah jam lpk kat umah aku,zura,azahari n ude gerak ke kedai mkn sbb caca n emi dah pon smpai kt situ...malam nie aku pandu iswara milik abah aku yg pnh dpakai abg aku sblm nie (masa abg aku pakai xpnh aku pandu)...byk jgk cerita n gossip yg dbualkan dtambah plk dgn lawak jenaka n sindiran mmg gamat n myeronokkan...selesai mkn n bborak kiteorg teruskan agenda sterusnya iaitu mcari pakaian askar utk adik aku kat nite'bazar danau kota...payah sikit la nk cari pakaian utk adik aku nie maklumla sbb saiz die nie xxl...sedang asyik mcari aku tpandang jersi malaysia yg baru (yg selama nie aku tnggu...hehehehe....)aku sambar 2 helai jersi home n away...harganya rm30 2helai...murah!!! azahari pon sambar 1 home jersi...bajunya ok xnmpak murah sgt just xde label tanah tumpah darahku jew...xkisahlah janji aku selesa mmakainya...adik aku pon beli jgk home jersi malaysia tp harga die mahal skitla...gred A kain die...

setelah lama mlihat n penat bjalan akhirnya jumpa jgk baju askar yg ada saiz adik aku...terus beli malas nk pikir byk kali...tinggal seluar jew...tak sampai 5minit bjalan jumpa kedai yg jual brg2 askar...terus cari seluar...fuuhhh lega ada saiz utk adik aku...sambar jew...!!! dah selesai mbeli terus sambung agenda sterusnya pi carwash kat gombak jumpa sorang lg kwn aku iaitu azhar...smbil tnggu keta dcuci kiteorg bbuallah...so byk jgk story  yg dbualkan....sedar xsedar dah hampir kol 2pagi...mata pon dh xlarat...sok byk agy aktiviti...kol 2.30pg barulah smpai umah...lps azahari balik aku masok umah pi tandas basuh kaki n muka...teros msok bilik n tido rehatkan bdn n minda....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan