Selasa, 8 Februari 2011

:: berpenat sambil bergembira ::

5hb febuari 2011
sabtu:

aku kena bangun awal hr nie sbb ada projek yg harus dilaksanakan...iaitu angkat barang2 umah (brg ada kt umah nenek) ke rumah baru aku!!! aku dah bsiap awal tp tpaksa mnunggu adik ipar aku bgn tido n bsiap,so lewat jgkla kan...sempat jgkla aku pi isi minyak keta dulu...tepat kol 10pg barulah aku bgerak dr putrajaya ke batang kali sbb nk kena ambik family ucu aku dulu...agypon family ucu aku nk tido skali kt umah baru aku 2...aku pon xlah bwk keta laju2 tkot pkara buruk blaku nnt janji aku selamat sampai ke tmpat destinasi yg dtuju...2 yg lbh pnting!!!
Dlm kol 11pg cam 2 aku slmt sampai ke rumah family ucu aku...syukur alhamdulillah...stelah semua dah selesai kami teruskan pjalanan dr batang kali ke keramat...kali ini adik ipar aku si naim yg bwk keta sbb aku nk dok blkg (bley borak2 ngan makcu n spupu aku si ayang nie)...hehehehe...dsbbkan si naim bwk keta laju makcu aku jd takot (maklumla ada bdk kecik) so aku kenalah nasihatkan supaya bwk slow2...dlm pjlanan 2 spupu aku shasha call n msj kata dah smpai mne sbb die 1 family dah lama mnunggu lama kat umah wan...adduuss serba salah plk aku...nasib baeklah dieorg nk pi makan dulu klu aku lmbat smpai agy...fuuhhhh lega!!!
Tepat kol 12tghari aku sampai umah nenek aku sbb singgah amik adik aku n 1 keta lg kat umah abah & mak...sampai jew kat umah nenek aku ucu aku dah pon ada kat umah ( sbb die bwk lori smbil dtemani anak2 lelakinya)...dan bermulalah projek mmunggah barang ke dlm lori dbantu oleh adik aku,adik ipar aku naim n nabil serta spupu2 aku faiz,boboy,banglang n azri...dgn kpantasan serta kejasama yg kuat ia dpt dselesaikan ngan cpt...kol 12.30thgari kami semua btolak ke putrajaya...tepat kol 1ptg kami semua slmt smpai ke putrjaya terus ke rumah mak mertua aku kat percint 9 sbb ada lg barang nk bwk ke rumah baru aku 2...dlm ko 1.40ptg cam 2 barulah kami semua sampai ke rumah baru aku kat percint 11...tanpa mbuang masa terus buat keja yg spatutnya kali nie dtambah sorang agy pbantu iaitu bakla adik ipar aku iaitu nizam...yg wanita2 pon ada jgk mbantu serba sdikit...fuuhhh ilang rasa penat bila tgk telatah masing2...senat perot ble ada yg buat lawak!!! akhirnya selesai sudah projek utama aku hari nie...stelah penat mmunggah barang kami semua dijamu mkn yg tlh dsediakan oleh mak mertua aku n dbantu oleh bini aku n adik ipar aku (masak drumah percint 9) bselera semua mjamu makanan sbb masing2 dah kbulur mnahan klaparan...
Lepas selesai mjamu selera...aktiviti sterusnya merehatkan bdn smbil bborak...spupu2 aku semua bpakat utk kuar ke taman pmainan tmasok adik aku n adik ipar aku si nabil...setelah sgala kpenatan beransur pulih semua org dewasa bpakat ke alamanda putrajaya smbil dsokong anak2 muda...kat alamanda semua bpakat maen bowling...hehehehe...meriah n happy giler suasana time 2...masing2 ngan telatah tsendiri...lps selesai aktivit kat alamanda n bjalan kami semua pi mkn mlm kt medan selera percint 9...tima kasih paklang n uda kerana belanja makan n minum hehehe kurang sikit bebanan aku.

Kat sini aku nk ucapkan ribuan terima kasih  kpd seluruh keluarga ucu aku yg mbantu bgitu jgk keluarga paklang aku yg sudi mbantu...xlupa jg kpd mak mertua aku yg sudi myediakan makanan n minuman,adik2 ipar aku serta bakal adik ipar aku nizam...dan jg kpd isteri aku yg tsayang.

THANKS YOU & LOVE U ALL!!!

2 ulasan: